Thursday, May 25, 2006

Kesyttömyyttä

Image Gordon Thye
"Nyt minä olen samanlainen kettu kuin satatuhatta muuta.
Mutta, jos sinä kesytät minut, niin me tarvitsemme toinen toisiamme.
Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa. Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa”

Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi

Vien sinut kauemmaksi ja samalla lähemmäksi.
Hukassa olen , sanoo kettu. Silmää iskien ja nauttii häpeämättömyydestään.

Vai missä kulkee entiset rajat, ihanteet? Milloin olen piirtänyt itselleni uuden maailman. Näenkö enää rajalle?

Milloin tulee se oivallus, että ehkä fyysisyyden ja rankan henkisen sisimmän ulospäästäminen vapauttavat?

Voi minun pyhyyttäni, kyvyttömyyttäni. Teen tunneista kilpatanssia. Herra Romeo, missä tanssit? Vapauden satuttavissa sävelissä. Luulisin hänen kuiskaavan.

3 Comments:

Blogger Farewell said...

Pikku prinssi on kyllä loistava! =)

2:25 PM

 
Anonymous Anonymous said...

En ole koskaan kommentoinut täällä, mutta nyt halusin sanoa etten oikein ymmärtänyt tekstiä. Tai siis olen aina lukenut sinua ja aatellut että tämä on täydellistä rakkautta. Ja siis nyt kun luki että kesyttämätöntä...,olen aatellut aina juuri päinvastoin, vai enkä ymmärtänyt?

3:19 PM

 
Blogger -mihaella- said...

Niin itseasiasa otsikossa luki kesyttömyyttä eikä kesyttämätöntä:)

Kirjoitukseni ovat hetken välähdyksiä. Ja meillä kaikilla on hetkemme -hyvässä ja pahassa.

Kiitos kommentistasi ja farewell, niin onkin mahtava!

1:05 AM

 

Post a Comment

<< Home